Marketing e-mailowy, choć bardzo skuteczny, może być również trudny w użyciu.
Na przykład: Jeśli Twoja idealna kampania marketingowa wymaga bardzo dużej listy subskrypcji adresów e-mail, jak ją zbudować? Jak znaleźć najlepszą taktykę reklamowania produktu przez e-mail? Głównym celem tego artykułu jest udzielenie odpowiedzi na te często zadawane pytania i omówienie innych, o których być może nie pomyślałeś. Korzystając z tych wskazówek, możesz upewnić się, że Twoja strategia marketingowa jest skuteczna.Zaoferuj kupon klientom, którzy zarejestrują się na Twojej marketingowej liście e-mailowej. Umieść formularz w swojej witrynie, w którym klienci mogą się zarejestrować, i ustawić go tak, aby automatycznie wysyłał do nowych klientów kupon po przesłaniu formularza. Zachęca to klientów do wyrażenia zgody na wysyłanie im materiałów marketingowych, dzięki czemu nie zostaniesz oskarżony o wysyłanie spamu.Utwórz kopię wiadomości e-mail, która będzie osobista i ujmująca. Podobnie jak w przypadku marketingu w ogóle, im bardziej jesteś osobisty, tym większe prawdopodobieństwo, że klient Ci zaufa i będzie z Tobą pracować lub dokonywać zakupów. Na przykład, jeśli masz pomysł, dlaczego chcieli otrzymać Twoje e-maile, umieść to w swojej wiadomości do nich.Zanim wyślesz e-maile do swoich subskrybentów, postaraj się poinformować ich, co im wyślesz i jak często mogą oczekiwać od Ciebie wiadomości. W ten sposób wiedzą, kiedy spodziewać się wiadomości e-mail i mogą zapobiec jej automatycznemu wysyłaniu do folderu ze spamem.Bądź wytrwały w swoich wiadomościach e-mail marketingowych. Może zająć nawet dwadzieścia e-maili do jednego potencjalnego klienta, zanim rutynowo przyciągniesz jego uwagę. Spróbuj opowiedzieć dobrą historię poprzez swoje wiadomości. Zaangażuj ich kilkoma wiadomościami i pozwól im rozwinąć się w serii. Dobrym sposobem na to jest prowadzenie konkursów, które trwają kilka tygodni.Promuj oferty specjalne lub ograniczone czasowo wyprzedaże wyłącznie przez e-mail jako sposób na podsycanie emocji klientów, którzy otrzymują Twoje e-maile. Ta forma e-mail marketingu nie tylko daje Twoim czytelnikom realną wartość za ich udział, ale także zachęca ich do polecania znajomych. Możesz powiększyć swoją listę e-mail, oferując program poleceń.Im łatwiej jest zasubskrybować biuletyn e-mailowy, tym więcej będziesz mieć subskrybentów.
Jeśli masz sklep stacjonarny, poproś klientów o podanie ich adresu e-mail podczas dokonywania zakupu.
Jeśli sprzedajesz na stronie internetowej, poproś ich o podanie adresu, gdy będą gotowi do kasy.Jeśli używasz obrazów w biuletynach e-mail, umieść tekst po prawej stronie obrazów. Badania pokazują, że klienci znacznie częściej klikają link lub przycisk umieszczony po lewej stronie obrazu niż ten, który jest umieszczony w dowolnym innym miejscu na stronie.Zastanów się, gdzie umieszczasz linki w swoich biuletynach marketingowych. Na przykład nie chcesz odciągać czytelników od swojego e-maila przed wysłaniem im wezwania do działania. Nie chcesz również umieszczać linków priorytetowych na końcu wiadomości e-mail, gdzie mogą zostać przeoczone.Zwróć uwagę na dane demograficzne w Twojej bazie subskrybentów. Zobacz, jakie treści i linki zaintrygowały określony segment odbiorców, a następnie wyślij nowy e-mail do tej podgrupy. Zwiększenie współczynnika odpowiedzi dzięki oderwaniu górnej warstwy naprawdę Cię zaskoczy, ale w zachwycający sposób.Skuteczność marketingu bezpośredniego e-mail jest niepodważalna, ale istnieje wiele elementów niezbędnych do sukcesu. Jednym z problemów, z jakimi borykają się firmy, jest zbieranie e-maili, na które mają być wysyłane materiały marketingowe. Inni nie znają właściwego sposobu projektowania swoich e-maili. Jeśli wykorzystasz to, czego nauczyłeś się w tym artykule, będziesz lepiej przygotowany do radzenia sobie z tymi problemami. Skorzystaj z powyższych porad, aby Twoja kampania e-mail marketingowa była skuteczna!