Działania interaktywne są uważane za podstawową część uczenia się społecznego i emocjonalnego, co wyjaśnia, dlaczego uczenie się jest wewnętrznie definiowane jako proces interaktywny i społeczny.

W niedawnej przeszłości nauczanie, a co za tym idzie, uczenie się, odbywało się pasywnie w tradycyjnej klasie, w której uczniowie słuchali wykładu swoich nauczycieli. Podczas takich sesji uczniowie byli zobowiązani do robienia notatek, zapamiętywania równań i wielu form pasywnego uczenia się. Nauczyciele mieli być obecni fizycznie w klasie z ryzami arkuszy. podręcznikami i zakurzonymi kredami. Jednak wraz z pojawieniem się komputera i związanych z nim technologii, w XXI wieku wprowadzono interaktywne uczenie się w wielu środowiskach dydaktycznych, w których uczniowie są zapraszani do udziału w procesie uczenia się za pomocą specjalnych programów do nauki. Nowoczesny rodzaj nauczania zapewnił nauczycielom wiele możliwości wymyślania angażujących i zabawnych lekcji przy użyciu niezliczonych interaktywnych narzędzi dydaktycznych. Jednym z rozwiązań, które ukształtowało branżę edukacyjną, które zapewniają bardziej niezawodne doświadczenie edukacyjne, oprócz oferowania niezliczonych korzyści, są laboratoria cyfrowe i inne pomoce dydaktyczne.

Niezależnie od tego interaktywne nauczanie ma wiele zalet. Z punktu widzenia nauczyciela interaktywne nauczanie doprowadziło do wprowadzenia i ostatecznego wykorzystania tablic. Dzięki tym narzędziom instruktor może łatwo zaplanować i sformułować wcześniej lekcję. Poza tym program pozwala im zaplanować poszczególne zadania edukacyjne, dzięki czemu łatwiej jest dostarczyć to, co masz w planie lekcji. Jeśli uczysz gimnazjalistów lub uczniów szkół podstawowych, docenisz korzyści płynące z interaktywnego uczenia się, ponieważ programy umożliwiają uczniom zrozumienie, jak łatwo radzić sobie z zadaniami nazewnictwa, ponieważ obrazy i inne grafiki są dobrze wyświetlane na tablicy. Nowoczesne laboratoria cyfrowe to proste w obsłudze urządzenia, pomocne w nauce i rozwijaniu ciekawości dzieci.