Najlepszym sposobem na szybki i długotrwały rozwój naszej firmy w Internecie jest pozycjonowanie i optymalizacja naszej strony. Optymalizacja jest odpowiednim przygotowaniem kodu do naszej strony. Jest to zajęcie dosyć skomplikowane, dlatego lepiej nie robić tego samemu.
Nie mniej ważne jest pozycjonowanie stron. Najważniejsze w nim jest słowo kluczowe. Trzeba ich wybrać jak najwięcej w taki sposób, aby jak najbardziej pasowały one do rodzaju naszej działalności lub oferty. Im więcej słów i im lepiej przygotowane pozycjonowanie, tym wyższa pozycja naszej strony w wyszukiwarkach i lepsza reklama internetowa naszej firmy. Największą, a zarazem najbardziej znaną z nich, jest oczywiście Google. Jeżeli w tej wyszukiwarce nasza strona będzie w Top 10, czyli w pierwszej dziesiątce stron wyszukiwanych przez podane słowo kluczowe, to z pewnością możemy również liczyć na znaczący wzrost liczby odwiedzin naszej witryny. Bez pozycjonowania i optymalizacji zazwyczaj strona nie cieszy się dużą popularnością, gdyż po prostu mało kto o niej wie. Rzadko kto bowiem spośród internautów decyduje się na przeglądanie kolejnych stron z wynikami wyszukiwania. Najczęściej jeżeli szukamy jakiegoś konkretnego artykułu, bądź interesującej nas informacji, to wpisujemy słowo kluczowe i przeglądamy strony na początku. Zazwyczaj takie przeglądanie kończy się na trzeciej, czwartej stronie.
Z pewnością nie przeglądamy kilkudziesięciu czy kilkuset stron, ponieważ szkoda na to czasu.
Poza tym większość wie, że przecież kolejność wyszukiwania w Gogle nie jest przypadkowa. Na czele pojawiają się strony, które są najczęściej odwiedzane, a tym samym cieszą się największym zaufaniem wśród innych użytkowników Internetu. To właśnie Skuteczne pozycjonowanie witryn internetowych pomaga osiągnąć wysokie wyniki danego sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Tradycyjne metody, takie jak e-maile ze spamem i reklamy przerywające, są wykonywane wyłącznie z myślą o celach reklamodawcy i wielu konsumentów uważa je wręcz za denerwujące.