Rozwój przemysłu reklamowego sprawił, że powstają coraz lepsze i ciekawsze formy promocji. Dzięki temu, że produkty mogą być przedstawiane klientom bez zbędnej nachalności, są chętniej kupowane i wywołują lepsze reakcje.

W sklepach powstają witryny, które przez całą dobę prezentują co ciekawsze pozycje z asortymentu. Łatwo sobie wyobrazić opłaty, jakie muszą ponosić przedsiębiorcy za taką ilość energii elektrycznej. Tymczasem w większości sklepów czy też siedzib firm realizujących taką formę reklamy stosowany jest oszczędniejszy sposób oświetlania witryn i wystaw – moduły ledowe. To niewielkie, ale bardzo wydajne panele zawierające diody. Diody mogą świecić ciepłym lub zimnym, jasnym światłem, zapewniając niezbędną szczegółowość całej ekspozycji. Są łatwe w montażu i praktycznie bezawaryjne w obsłudze. W większych sklepach czy też na targach, gdzie od sposobu zaprezentowania galerii zależy sukces lub jego brak, stosuje się moduły ledowe od najbardziej znanych producentów, o większej mocy i przeważnie w większej ilości.

Gwarantuje to doskonałe pole widzenia dla wszystkich oglądających reklamę lub ekspozycję.

Rozmieszczenie modułów pozwoli odpowiednio ustawić kąt padania światła czy też wyeksponować najważniejsze punkty na wystawie. W przypadku mniej lub bardziej statycznych reklam, nowoczesne moduły ledowe gwarantują stałe oświetlenie treści i grafik niezależnie od panujących warunków. Można utrzymywać reklamę przez cały rok, montując moduły poza obrębem budynku. Większość profesjonalnych rozwiązań tego rodzaju charakteryzuje wodoodporność i mrozoodporność. Te cechy sprawiają, że popularność modułów w związku z promocją stale rośnie. Duża ilość tego typu rozwiązań występuje także w mediach i przemyśle rozrywkowym. Jasne światło o wybranym tonie zapewnia doskonałe odzwierciedlenie kolorów, dlatego można w ten sposób oświetlać nie tylko wystawy sklepowe czy te na targach handlowych, ale również np. dzieła sztuki i instalacje artystyczne.